• Relacji z podrózy: 17768
  • Postów: 215167
  • Tematów: 91635

Test plecaka - Karrimor 20 + 8

Dowiedz się czy warto kupić miejski plecak Karrimora

KATEGORIA: [PLECAKI – PLECAKI MIEJSKIE]

PRODUCENT I MODEL: KARRIMOR 20 + 8

INFORMACJE O PRODUKCIE: Niestety nie można odnaleźć na stronie producenta www.karrimor.com  żadnych informacji o tym modelu plecaka. Z tego też powodu postaram się sam opisać plecak.
KARRIMOR 20 + 8 to plecaka typowo miejski, jak sama nazwa wskazuje ma on 20 litrów pojemności, w razie potrzeby rozsuwając dodatkowy zamek poszerzamy główną komorę o 8 litrów. W głównej komorze, w tylnej części znajduje się duża kieszeń, w którą można wsunąć na przykład tekturową teczkę. Istnieją jeszcze dwie mniejsze komory również na zamek, z których większa posiada jeszcze dwie przegródki. Plecak posiada jeszcze trzy kieszenie: jedna z nich na przedzie plecaka zabezpieczona jest rzepem. Dwie następne znajdują się po bokach i wykończone są ściągaczem, doskonale mogą się nadawać do przenoszenia napojów w butelkach bądź puszkach. Plecak posiada regulowane szelki, a także pas biodrowy i piersiowy.
Plecak wykonany jest z materiału, który przypomina Cordure, tyle, że jest cieńszy (niestety brak informacji od producenta). Szelki  i plecy wypchane są miękkim materiałem, dodatkowo na plecach umieszczona jest siateczka. Plecak posiada dodatkowe klamerki umożliwiające dopięcie do plecaka różnych przedmiotów.

oryginal - p1
Wypakowany plecak dobrze układa się na plecach.
Przy średniej komorze wyraźne rozdarcie.

CENA I OKRES ZAKUPU: Plecak został zakupiony w Londynie w sklepie Sport Direct w marcu 2008 roku, po promocyjnej cenie 10 funtów.

UŻYTKOWANIE: Plecak był użytkowany od dnia zakupu przez następnych około 8 miesięcy, 2-3 razy w tygodniu. Z racji tego, że plecak jest za mały, jak na moje potrzeby, na jednodniowe wędrówki górskie, to był użytkowany jedynie w warunkach miejskich, do przenoszenia laptopa czy aparatu fotograficznego. Przez ten okres użytkowania mogłem sobie wyrobić pogląd na ten produkt, a raczej to sam plecak wystawił sobie ocenę.
Zacznijmy od tych dobrych rzeczy, Przede wszystkim jak na warunki miejskie plecak jest bardzo pojemny, bez problemu możemy w nim przetransportować laptopa 15,4 cali i w ten sposób plecak może zastąpić powodzeniem torbę na laptopa. Za sprawą użycia miękkiego wypełnienia w szelkach i na plecach, plecak jest bardzo wygodny w użyciu. Ta wygoda jednak kończy się w momencie, gdy zwiększamy pojemność plecaka o wspominane 8 litrów. Wtedy niestety plecak wisi na plecach jak worek z ziemniakami. W użytkowaniu plecaka przydają się mniejsze komory i kieszonki, do których można schować sporo mniejszych rzeczy. Pewnie kilka osób zwróciło uwagę, że plecak był w użytku tylko 8 miesięcy i to  nie dlatego, że mi się znudził. Czyli czas na minusy. Po kilkumiesięcznym użytkowaniu, można śmiało powiedzieć, że plecak zaczął się rozsypywać, a dokładnie zaczęły puszczać szwy  w kilku miejscach:
- dziura na kilkanaście centymetrów w mniejszej komorze przy łączeniu materiałów,
- dwie kilkucentymetrowe dziury na plecach, przy łączeniu siateczki z materiałem.

oryginal - p2
Wielkość rozdarcia.

WADY I ZALETY:
Plusy:
- niska cena
- pojemność głównej komory
- możliwość zwiększenia pojemności
- dodatkowe komory i kieszonki
- wygoda
Minusy:
- trwałość
- brak wygody przy zwiększeniu pojemności

oryginal - p3
Tył plecaka wyłożony jest miękkim materiałem i obszyty siatką.
Po lewej stronie wyraźne rozdarcie.

PODSUMOWANIE:
Pomimo, że wyżej wymieniłem więcej plusów niż minusów, to niestety nikomu nie mogę tego plecaka polecić. Myślę, że nawet niska cena tego plecaka nie może usprawiedliwiać jego mizernej trwałości.

FORUM:
Podyskutuj o plecaku na forum:
Karrimor 20+8

Tekst i fotografie:
Bartłomiej Machowski

A może Ty użytkujesz jakikolwiek sprzęt turystyczny i chciałbyś podzielić się wiedzą na jego temat ? Jeśli tak to prosimy o kontakt pod adresem: rom@odyssei.com

Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:
Treść komentarza:

Wpisz wynik działania z obrazka: