• Relacji z podrózy: 17579
  • Postów: 132764
  • Tematów: 12615

Śladami festiwali

Festiwale to zazwyczaj niezwykle barwne wydarzenia, które stwarzają nam wspaniałe warunki do zabawy i zapoznania się z kulturą panującą w danym kraju. Może więc warto wiedzieć coś więcej na ich temat, a wyjeżdżając w podróż sprawdzić czy przypadkiem akurat w tym terminie nie dzieją się wydarzenia, w których warto wziąć udział.

artykul - festiwaleW nowym przewodniku „Świat festiwali. Przewodnik dla amatorów szalonej zabawy” wydanym przez National Geographic, możecie zapoznać się z opisami tego typu wydarzeń. Książka prezentuje, tydzień po tygodniu, najważniejsze tradycyjne imprezy kulturalne z całego świata.

Możemy w niej poczytać m.in. o takich wydarzeniach jak Festiwal Śniegowy w Kirunie w Szwecji, który odbywa się każdego roku pod koniec stycznia. Największą jego atrakcją są międzynarodowe mistrzostwa w rzeźbach ze śniegu. Podczas konkursu powstają wspaniałe dzieła sztuki, które największe wrażenie robią gdy oglądamy je przy wieczornym oświetleniu. Ponadto, możemy zobaczyć wyścigi zarówno psich jak i reniferowych zaprzęgów. Ze względu na swoje położenie, blisko koła podbiegunowego, miejsce stwarza bajeczną atmosferę. Z kolei, opisywana w książce La Tamborrada to krótki, ale niezwykle intensywny festiwal w San Sebastian w Hiszpanii. Nie da się też ukryć, że jest jednym  z najbardziej hałaśliwych wydarzeń w tym kraju. Zaczyna się w nocy 19 stycznia i trwa przez następne 24 godziny. W tym czasie całe miasto wypełnione jest hordami maszerujących ludzi przebranych za kucharzy lub żołnierzy, którzy podczas swojej wędrówki po różnych barrios (dzielnicach) miasta nieustannie grają na bębnach. Wydarzenie niezwykle spektakularne.  Natomiast, Festiwal Wiosny to jedno z najważniejszych świąt w Chinach. Oznacza bowiem nadejście Nowego Roku. Trwa ono około 15 dni i zazwyczaj przypada na koniec stycznia i początek lutego. Przed jego rozpoczęciem, ludzie spędzają dużo czasu na przygotowaniach. Wszyscy skrupulatnie sprzątają swoje domy i robią wielkie zakupy. Podczas witania Nowego Roku rodziny spotykają się na wspólnej kolacji, na której spożywa się specjalnie przygotowane posiłki. Kiedy zegar wybija północ całe rodziny wychodzą na zewnątrz by rozpalić własne sztuczne ognie. Widok tak rozbłyskującego nieba w tylu miejscach na raz robi ogromne wrażenie.

Jeśli jesteście zainteresowani posiadaniem przewodnika opisującego tego typu wydarzenia, zachęcamy do brania udziału w naszym konkursie w najbliższą środę 5 listopada.

Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:
Treść komentarza:

Wpisz wynik działania z obrazka: