• Relacji z podrózy: 17571
  • Postów: 131672
  • Tematów: 12322

Patronat Odyssei: Przybliżyć Myanmar

„Przybliżyć Myanmar” to przedsięwzięcie młodych szalonych backpackersów, którzy swoją pasją nie tylko chcą zarazić innych ale także skierować uwagę na kraj powoli wychodzący na powierzchnię spod ciemnej płachty reżimu.

logo Myanmar

Birma! Kraj, który od roku 1962 rządzony jest przez wojskową juntę, prowadzącą go do ruiny, zaczyna powolne otwieranie się na świat, małymi kroczkami dążąc do rewolucyjnych zmian. Już teraz zaobserwować można reformy gospodarcze, nawiązywanie kontaktów politycznych z zachodem (USA), działania przeciwko łamaniu praw człowieka oraz pacyfikacji mniejszości etnicznych i co najważniejsze, zaakceptowanie przez władze opozycyjnej partii demokratycznej (Narodowa Liga Demokracji-wcześniej zdelegalizowanej w 2010r.).

Planowana przez nas wyprawa, która odbyć ma się na przełomie października-listopada, tego roku, ma na celu przetarcie  mało znanych szlaków turystycznych, oraz dotarcie do miejsc jeszcze nie znanych pod kątem turystycznym.  Naszą wyprawą chcemy dać korzyści nie tylko backpackersom, ale także Birmańczykom, dla których każdy kontakt ze światem zewnętrznym może prowadzić do polepszenia ich świata. Naszym celem jest ukazanie naszemu światu  tamtejszych problemów , relacjonując przebieg wyprawy nie tylko pod względem turystycznym.  „Podróże kształcą” i  mamy nadzieję, że dzięki naszej wyprawie o nowe doświadczenia wzbogacą się także wszystkie osoby zainteresowane naszym przedsięwzięciem jak i przede wszystkim mieszkańcy Myanmaru, będący pierwszoplanowymi bohaterami naszej przygody!

Wyprawa z pozoru prosta, w wykonaniu będzie jednak dużym wyzwaniem. Birma poza głównymi atrakcjami, w większej części niedostępna była dla obcych. Słaby rozwój zaplecza turystycznego, mała liczba turystów, ciągle nieufny reżim wojskowy, ponad 60 różnych mniejszości etnicznych, słaby rozwój kraju. Te wszystkie czynniki, z jednej strony negatywne, z drugiej pozytywne, czynią tę podróż niezwykłą i ciekawą.

Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:
Treść komentarza:

Wpisz wynik działania z obrazka:
Wybierz kontynent:
Wybierz kraj:

REKLAMA

Jeżeli chcesz otrzymywać nasz Newsletter, wpisz swój adres: