• Relacji z podrózy: 17768
  • Postów: 209466
  • Tematów: 86619

Patronat Odyssei: Przekroczyć granice

Objęliśmy patronat nad wyprawą piątki studentów na Kilimandżaro.

O WYPRAWIE

oryginal - baner

Pomysł wyprawy do Afryki pojawił się już w sierpniu ubiegłego roku. Przez pierwsze kilka miesięcy kompletowaliśmy zespół, zbieraliśmy informację na temat Kilimandżaro, Kenii, Tanzanii, nawiązywaliśmy kontakt z afrykańskimi skautami, a także przygotowywaliśmy projekt, który ostatecznie przyjął nazwę – „Przekroczyć granice”. Nazwa ta z jednej strony odnosi się do marzenia o przekroczeniu fizycznej granicy między państwami, opisanego w Podróżach z Herodotem przez Ryszarda Kapuścińskiego, z drugiej, do przekraczania granic tkwiących w nas samych, granic naszych możliwości, ale i granic stereotypów i barier, które nie pozwalają nam z pełną otwartością podejść do drugiego człowieka.

Już dziś możemy powiedzieć, że pierwsze granice udało się przekroczyć – rozpoczęliśmy współpracę ze sponsorem – Uniwersytetem Łódzkim, nawiązaliśmy kontakt z kilkunastoma łódzkimi firmami, stworzyliśmy własną stronę internetową czy pierwsze kalendarzyki promocyjne wyprawy. Większość z tych działań była dla nas nowością, wymagała wiele wysiłku, cierpliwości, poszukiwania odpowiedzi na wciąż nowe pytania. Wiemy, że wciąż wiele jeszcze przed nami, ale odzew i wsparcie jakie otrzymujemy od najróżniejszych ludzi pozwala nam wierzyć, że wyprawa zakończy się sukcesem. Jest to dla nas tym ważniejsze, że w przyszłym roku szkolnym chcielibyśmy rozpocząć większą akcję - „realizujmy marzenia”, której głównym celem będzie wyrwanie ludzi z bierności, rutyny, zachęcenie ich do realizacji własnych planów. Mamy nadzieję, że zdobycie Kilimandżaro i dla nich stanie się symbolem przekraczania granic i sięgania do tego co dla nas ważne, a pozornie tak dalekie.

UCZESTNICY WYPRAWY

Ania Książek – studentka 4 roku psychologii oraz 3 roku kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Wzdłuż i wszerz przeszła polskie góry, swoich sił próbowała też w Alpach (Mount Blanc) i na słynnym szlaku pielgrzymkowym Camino de Santiago. Wraz z przyjaciółmi dotarła też do Mongolii. Mówi po angielsku, niemiecku, hiszpańsku i w esperanto.

Katarzyna Subko – studentka 4 roku zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie Łódzkim oraz 1 roku filologii hiszpańskiej w Wyższej Szkole Studiów Międzynarodowych. Uczestniczyła w wyprawach do Rumuni, Niemiec, Austrii, Wielkiej Brytanii i Mongolii

Magdalena Bartosiak – studentka 1 roku francuskojęzycznego kierunku Gestion et Technologie na Politechnice Łódzkiej. Mówi po francusku, angielsku, włosku, w planach ma jeszcze naukę szwedzkiego. Od 5 lat instruktorka harcerska, wraz z prowadzoną przez siebie drużyną przewędrowała polskie góry.

Marcin John – student psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, miłośnik polskich gór. Od lat organizuje zagraniczne obozy, między innymi w Anglii, Bawarii, brał też udział w skautowych przedsięwzięciach w Czechach, Słowacji, Belgii, we Włoszech. Przez kilka lat mieszkał w Austrii, mówi biegle po niemiecku i angielsku, uczy się hiszpańskiego i suahili.

Zbigniew Supeł – student 1 roku zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim. Uczestniczył w wyprawach do Grecji, Włoch, Lwowa i na Ukrainę. Pasjonat polskich gór, miłośnik sportu, od kilkunastu lat członek Związku Harcerstwa Polskiego.

oryginal - twarze

Więcej na temat o nas, naszych działaniach i przygotowaniach do wyprawy „Przekroczyć granice” znaleźć można na naszej stronie internetowej www.przekroczycgranice.pl. Zapraszamy!

Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:
Treść komentarza:

Wpisz wynik działania z obrazka:
Wybierz kontynent:
Wybierz kraj:

REKLAMA

Jeżeli chcesz otrzymywać nasz Newsletter, wpisz swój adres: