• Relacji z podrózy: 17577
  • Postów: 132235
  • Tematów: 12443

Patronat Odyssei: Jądro Ciemności- Strefa Darien 2012

Już 22 marca rusza ekspedycja do jednego z najciekawszych miejsc Ameryki Łacińskiej.

Jądro Ciemności- Strefa Darien 2012 logo

Uczestniczy: Łukasz Czeszumski, Tomasz Zakrzewski, Michał Zieliński

O wyprawie: Najbardziej dzika i nieokiełznana strefa Ameryk – przesmyk Darien. Dziewicza dżungla jak przed milionami lat, pionierskie pogranicze niczym z dzikiego zachodu, tradycyjnie żyjący Indianie Embera i Wonuaan. Jeden z ostatnich bastionów niepokonanej przyrody i co za tym idzie – prawdziwej przygody. Oto Darien, miejsce w którym jeśli się zgubisz, jesteś skończony. Gdzie zapuszczają się tylko Indianie, kolumbijscy rebelianci i najtwardsi poszukiwacze przygód. Dotrzemy tam jako ekspedycja do „jądra ciemności, wykonana w stylu pierwszych konkwistadorów.

Jądro Ciemności- Strefa Darien 2012Jądro Ciemności- Strefa Darien 2012

Jedziemy do miejsca, z którego wielu nigdy nie wróciło. Ci, którym się to udało, mogli mówić tylko o Darien i jego tajemnicach, największej przygodzie ich życia…

Zdobycie Darienu to dla przygodowych podróżników i awanturników trofeum na miarę dotarcia na szczyt Everestu dla wspinaczy. To jeden z ostatnich dzikich tropikalnych rejonów planety, w którym nieujarzmiona przyroda i grupy indiańskie żyją od tysięcy lat.

Trasa: Przesmyk Darien. Przebijamy się przez pierwotną puszczę (zarośnięte gęstą dżunglą góry, bagna, strumienie) aż do źródeł innej dużej rzeki rejonu – Rio Balsas. Wędrówka będzie ekstremalnie ciężka, może zająć ponad 4 dni, niosąc ekwipunek, przedzierając się przy użyciu maczet. Po dotarciu nad Rio Balsas budujemy improwizowane tratwy. Spławiamy się na nich w dół rzeki, wracając do cywilizacji. Powrót do Panama City awionetką lub jeśli możliwość pozwoli, główną drogą z Yavizy. Zależy to od czasu, jaki zużyjemy w dżungli.

Darien - mapa

Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:
Treść komentarza:

Wpisz wynik działania z obrazka:
Wybierz kontynent:
Wybierz kraj:

REKLAMA

Jeżeli chcesz otrzymywać nasz Newsletter, wpisz swój adres: