• Relacji z podrózy: 17571
  • Postów: 131439
  • Tematów: 12282

Odyseusz Stycznia

Przeczytajcie zwycięską relację: Ah ta Tajlandia, jak dać się oszukać a mimo to dobrze się bawić :)

Odyseusz MiesiącaMiałyśmy tego roku zdobyć Kilimandżaro. Nie wyszło ale pojawiły się inne możliwości. Wiedziałyśmy, że ma być tak daleko jak to możliwe, a jednocześnie pięknie i niedrogo. Pięć minut później zdecydowałyśmy o celu. Tajlandia. Reszta poszła gładko. Kupiłyśmy bilet bez możliwości zwrotu, nie ma skutecznej motywacji aby podróż doprowadzić do skutku. Zaopatrzyłyśmy się jeszcze w przewodniki i zarezerwowałyśmy pierwszy nocleg w przytulnym hosteliku w centrum Bangkoku. Jak się później okazało ów przybytek był ceniony również przez amatorów miłosnych przygód ma godziny. Zaplanowałyśmy podróż. Jak się potem okazało zupełnie niepotrzebnie, bowiem nic nie szło zgodnie z tymże ambitnym planem.
Pierwszego dnia postanowiłyśmy zwiedzić najważniejszy zabytek Bangkoku i generalnie Tajlandii, mianowicie Pałac Królewski wraz z kompleksem świątynnym Wat Phra Kaew i statuetką Szmaragdowego Buddy. Ledwo wyszłyśmy z hostelu rozglądając się z rozpaczą w oczach w którym to kierunku należy się udać, kiedy to pojawił się miły człowiek i poinformował nas, że tego dnia akurat jest jakaś ważna uroczystość państwowa i pałac na kilka godzin jest zamknięty. Z dobroci serca mężczyzna ten zaproponował jednak inne atrakcje w postaci zwiedzania łodziami kanałów biegnących przez miasto, służących dawniej do nawadniania pól, a obecnie pozwalających na obserwacje zwykłych mieszkańców przy codziennych obowiązkach. Przy kanałach mieszkańcy postawili domy i używają rzeki do kąpieli i prania, a także innych czynności które przyjdą im do głowy. Wydawali się zadowoleni pomimo, że kąpali się właśnie w tajskim odpowiedniku Gangesu...

Relacja autorstwa Odyseusza o nicku

Lilla

uzyskała największą liczbę punktów spośród wszystkich tekstów opublikowanych w styczniu na łamach Odyssei, które spełniały warunki regulaminu konkursu.

Zwycięzcy serdecznie gratulujemy!!! Przypominamy, że laureat otrzyma nagrodę w postaci zestawu składającego się z filmów Getaways - Wyruszamy w świat oraz Szalone Siły Natury.

W tym miesiącu wybraliśmy również autora najciekawszego komentarza. Został nim użytkownik o nicku emto. Gratulujemy!

Marek / 2012-01-16
Czytając Twoją relację powróciły do mnie smaki i zapachy Gruzji, stanęły przed oczami malownicze pejzaże Swanetii. To kraj wciąż nieodkryty przez masową turystykę, ale przez to taki pociągający, tajemniczy, dziki. Ludzie wciąż są serdeczni i witają turystę ze szczerą gościnnością, nie patrząc na zawartość jego portfela. Turystyka to wielka szansa dla Gruzji, ale też zagrożenie dla przyrody, niesamowitych zabytków z początków chrześcijaństwa, które są praktycznie niepilnowane. Na szczęście na razie odwiedzają ją turyści z głową. Oby tak pozostało!

Zachęcamy do brania udziału w kolejnych edycjach konkursu!!!

Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:
Treść komentarza:

Wpisz wynik działania z obrazka:
Wybierz kontynent:
Wybierz kraj:

REKLAMA

Jeżeli chcesz otrzymywać nasz Newsletter, wpisz swój adres: