• Relacji z podrózy: 17579

Odyseusz Kwietnia

Przeczytajcie zwycięską relację: Od Bangkoku do Złotego Trójkąta

odyseusz miesiąca

W Bangkoku jesteśmy o 8-mej rano. Odprawy, kontrole trwają około 1,5 godzimy. Najpierw jedziemy szybką koleją do centrum, a potem taksówką do hotelu New Merry V Guesthouse. Znajduje się on w dzielnicy turystycznej, której jakimś centrum jest ulica Khaosan. Są tu liczne hotele, kramy wzdłuż ulicy i rozmaite jadłodajnie.
Zakwaterowujemy się do pokoi i odpoczynek. Koło 1330 idziemy wymienić pieniądze na bahty w relacji 1USD=30 BHT i potem idziemy na przystań nad główną rzekę Chao Phraya. Płyniemy w górę rzeki takim tutejszym tramwajem (bilet 15 batów).
Wysiadamy na przystani w rejonie Zgromadzenia Narodowego. Co jakiś czas widzimy przy ulicach wielkie portrety panującego króla Ramy IX. Do budynku parlamentu nie wchodzimy kierując się od razu do pałacu Vimanmek, starego pałacu królewskiego, który jest zbudowany z drewna tekowego. Jest to tajska świętość. Zwiedzać można tylko we właściwym, skromnym ubraniu. Żadnych odsłoniętych nóg czy ramion. Na miejscu można kupić specjalne chusty (40-100 bahtów).
W końcu i tak nie poszedłem do tego tekowego pałacu, gdyż trzeba było oddać do przechowania plecaki, aparaty, a nawet komórki. Oglądanie gablot, bez możliwosci zrobienia zdjęcia mniej mnie interesuje i wolałem pospacerować na zewnątrz. Ci, ktorzy weszli do środka, po 5-ciu minutach byli już na zewnątrz.

Relacja autorstwa Odyseusza o nicku

Henq

uzyskała największą liczbę punktów spośród wszystkich tekstów opublikowanych w kwietniu na łamach Odyssei, które spełniały warunki regulaminu konkursu.

Zwycięzcy serdecznie gratulujemy!!! Przypominamy, że laureat otrzyma nagrodę w postaci książek wydawnictwa NG:

* przewodnik Berlin

* Wietnam autorstwa Martyny Wojciechowskiej

Zachęcamy również do komentowania relacji. Dla autora najciekawszego komentarza czeka nagroda w postaci książki Olgi Morawskiej "Wakacje w Norwegii.

Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:
Treść komentarza:

Wpisz wynik działania z obrazka:
Wybierz kontynent:
Wybierz kraj:

REKLAMA

Jeżeli chcesz otrzymywać nasz Newsletter, wpisz swój adres: