• Relacji z podrózy: 17768
  • Porad: 18827
  • Postów: 215167
  • Tematów: 91635

Internetowe narzędzia wyszukiwania usług turystycznych

Oto sprawdzone strony, które pomogą Ci dokładnie zaplanować twoją podróż

kayak.comKayak to powstała w 2004 roku wyszukiwarka, która stanowi jeden z najlepszych sposobów porównywania ofert turystycznych w Internecie. Strona nie zajmuje się sprzedażą, ale przekierowuje użytkowników do ok. 140 innych stron podróżniczych, z których bezpośrednio możemy dokonać zakupu. Serwis przedstawia wykaz cen biletów lotniczych i rozkład lotów setek linii lotniczych włączając tanie linie oraz oferty internetowych biur podróży. Użytkownicy są przełączani bezpośrednio do stron przewoźników i innych firm turystycznych dzięki czemu mogą korzystać z promocji i programów lojalnościowych przez nie oferowanych. Można tu też znaleźć oferty wszystkich najważniejszych firm wynajmujących samochody oraz armatorów obsługujących rejsy morskie.
Jedną z ciekawych opcji wyszukiwarki jest tzw. buzz. Jeśli ktoś zamierza wybrać się gdzieś na weekend, ale nie ma konkretnych planów buzz jest dla niego. Wystarczy wpisać miejsce odlotu i wybrać opcję „upcoming weekends” oraz przybliżony cel podróży (np. Europa, Azja itp.), a kayak.com znajdzie dla niego najtańsze rozwiązanie.
Dodatkowo, w odpowiedzi na rosnące ceny paliwa, Kayak.com wprowadził kalkulator kosztów benzyny, który znajdziemy na stronie wynikowej wyszukiwarki wynajmu samochodów. http://www.kayak.com/cars. Narzędzie to pozwala na oszacowanie całkowitych kosztów benzyny potrzebnych na daną podróż i dodaje do tego dzienną stawkę za wynajem konkretnego samochodu. Przy obliczeniach, Kalkulator bierze też pod uwagę cztery inne czynniki: zużycie paliwa dla wybranego modelu samochodu, średnią cenę benzyny, przybliżony dystans oraz rodzaj dróg (autostrada, miasto lub kombinacja jednego z drugim), które dana osoba przemierzy podczas podróży.
 booking.comSerwis jest jedyną stroną gdzie możemy znaleźć aktualne dane dotyczące całkowitych kosztów wynajmu samochodu na dzień. Pozwala na porównanie ostatecznych cen biorąc pod uwagę zarówno agencję wynajmu aut oraz marki samochodów.
Innym ciekawym narzędziem jest tzw. Arline Fee Chart (http://www.kayak.com/airline-fees), które pozwala na oszacowanie całkowitych kosztów lotu.  Przy zakupie biletów często zdarza się, że w związku z dodatkowymi opłatami ostateczna cena  za lot, nie zawsze wynosi tyle ile oczekiwaliśmy. Narzędzie to umożliwia użytkownikom porównanie polityki poszczególnych linii lotniczych dotyczącej 5 najczęstszych opłat bez konieczności odwiedzin stron interesujących nas przewoźników. Ponadto, na stronie wynikowej znajdziemy informacje dotyczące opłat za bagaż, posiłki, przewóz zwierząt czy dodatkowe miejsce na nogi w samolocie.

TripAdvisor to serwis internetowy należący do Expedia  pełniący rolę przewodnika. Zawiera informacje i recenzje usług turystycznych  ułatwiające zaplanowanie wakacji. Jest to największa tego typu witryna. Stworzona w 2000 roku jest odwiedzana miesięcznie przez około 20 milionów unikalnych użytkowników i posiada ok. 5 milionów zarejestrowanych członków. Dużą część zawartości portalu stanowią opinie samych użytkowników. Znajdziemy tu interaktywne fora traktujące o hotelach, restauracjach, miastach, promach, atrakcjach turystycznych, pakietach wycieczkowych, a nawet o miejscach w samolotach (poprzez stronę seatguru.com). Nie brakuje tu zdjęć, filmów i blogów. W związku z tym, że każdy internauta może podzielić się swoją opinią bez uprzedniej rejestracji, aby uwiarygodnić opinie użytkowników, TripAdvisor zatrudnia specjalistów, którzy zajmują się wyszukiwaniem nieuczciwych opinii oraz korzysta z filtrów odrzucających spam. Ponadto, na stronie znajdziemy różnego rodzaju rankingi (np. listę najpopularniejszych hoteli) tworzonych na postawie udzielanych opinii. Możemy też indywidualnie zaplanować sobie wakacje. Wówczas wymagana jest rejestracja i stworzenie własnego profilu, w którym opisujemy swoje preferencje. Musimy odpowiedzieć na szereg pytań, które zadawane są zazwyczaj przez  przedstawicieli biur podróży. W ten sposób serwis znajdzie nam taki typ wycieczki, który odpowiada naszym osobistym wymaganiom.

tripadvisorFareCompare to witryna internetowa, która umożliwia wyszukiwanie najtańszych połączeń Gromadzi informacje o ponad 500 liniach lotniczych z całego świata. Zawiera wciąż aktualizowane dane dotyczące m.in. rozkładu i kosztów lotu samolotem na poszczególnych liniach. Wśród nich znajdziemy informacje o przewoźnikach rzadko spotykanych na innych tego typu stronach. Dodatkowo, ze strony możemy dowiedzieć się w jakim miesiącu są najtańsze albo najdroższe loty na danej trasie. Tutaj także możemy zarezerwować rejsy statkiem w praktycznie każdej części świata, jak również zarezerwować hotel lub wynająć samochód.

Booking.com to witryna założona w 1996 roku, która stanowi część Pricline.com. Strona przyciąga około 20 milionów unikalnych użytkowników każdego miesiąca. Jest liderem wśród internetowych serwisów rezerwacji hotelowych. Została stworzona w celu ułatwienia wyszukiwania najatrakcyjniejszych ofert zakwaterowania. Na stronie znajdziemy propozycje ponad 57 tyś. hoteli w 15 tyś. miejscach na świecie. Z usług witryny można skorzystać w 21 językach. Po dokonaniu rezerwacji użytkownik natychmiast dostaje potwierdzenie, a opłatę uiszcza dopiero po przybyciu do hotelu.

Expedia jest jedną z wiodących internetowych agencji turystycznych na świecie. Na stronie można dokonać rezerwacji biletów lotniczych, hoteli, samochodów, rejsów, pakietów wycieczkowych oraz wielu  atrakcji takich jak koncerty lub imprezy kulturalne. W celu dokonania rezerwacji można też skontaktować się z  jednym z agentów Expedii,  który dokona wszelkich formalności według indywidualnych potrzeb. Tutaj znajdziemy także galerię zdjęć z miejsc do których warto się wybrać lub obejrzymy wnętrze pokojów zanim dokonamy wyboru hotelu. Jedną z ciekawych opcji jest też wyszukiwanie dodatkowych atrakcji np. wybierając jako cel San Francisco, poza ceną lotu i hotelu otrzymamy zestaw kilku innych propozycji np. zwiedzanie Alcatraz lub wycieczka busem po mieście.

expedia.com

Innymi pomocnymi tego typu wyszukiwarkami mogą okazać się travelocity.com, orbitz.com lub cheaptickets.com

Jeśli jednak chcemy mieć pewność, że wybierzemy najtańszą i najciekawszą opcję, powinniśmy skorzystać z każdej z tej wyszukiwarek, aby porównać interesujące nas oferty. Czasami ceny usług, których szukamy są podobne, ale zdarzają się również kolosalne różnice. Warto więc poświęcić trochę więcej czasu, aby nie narazić się na niepotrzebne koszty.

Podzielcie się swoimi doświadczeniami na forum

Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:
Treść komentarza:

Wpisz wynik działania z obrazka: