• Wersja angielska
  •  
  •  
  • Odyssei
  • Serwis roku
  • National Geographic
  • Traveler
  • Strona Główna Odyssei
  • Odyssei

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )


 
Reply to this topicStart new topic
> Uprawnienia żeglarskie i motorowodne, Gdzie , jak i za ile
sempol87
post Dec 1 2013, 10:49 PM
Post #1


Wytrawny wojażer
***

Grupa: Odyseusze
Postów: 395

Skąd: Dublin




Witam serdecznie z tytułu motorowodniaka i żeglarza zaczynam wątek o tym jak zdobyć takie uprawnienia .
Po pierwsze chiałbym polecić jedną z akademi która jest przedewszystkim tania i dobra . Mianowcie chodzi mi o
ACADEMIA NAUTICA
Licencjonowana Szkoła Żeglarstwa PZŻ i ISSA
02-078 Warszawa, ul. Krzywickiego 34 lok 17
Na kursie czy to na żeglarza czy motorowodniaka otrzymacie szzegółowe informacje jaką wiedze trzeba posiadać by zdać egzamin . dlaczego ta szkoła ponieważ jest tania i dobra , przykładowo za sternika motorowodnego przy przedwpłacie to koszt 300-400zł przy czym musimy wiedzieć że wiekszość takich szkół krzyczy sobie 600zł a to juz jest dużo .
Trzeba też wiedzieć że np. nasze polskie licencje nie obejmują wielu krajów jak np. Chorwacji
AN też organizuje wiele naprawde wiele rejsów po basenie morza środziemnego , półwysep Skandynawski , Szkocja ,Irlandia , wyspy Kanaryjskie , Maroko róznego typu jachtami ,przy okazji można sobie wyrobić godziny rejsowe na wyższe szczeble licencji jeśli komuś takie są potrzebne .
Jeśli jesteśmy przy tym wątku wymieniajmy sie informacjiami na temat patentów dotyczących rekreacji wodnej gdzie , jak i za ile oraz przy okazji o wspólnych rejsach które sa organizowane
Ahoj,szczury internetowe! laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Odyska
post Dec 1 2013, 10:49 PM
Post #


Miłośniczka podróży









Go to the top of the page
 
Quote Post
LonelyDrifter
post Dec 2 2013, 12:53 AM
Post #2


Urodzony obieżyświat
*****

Grupa: Odyseusze
Postów: 1,020

Skąd: Warszawa-Legionowo




W Polsce od 2008 roku na prowadzenie jachtów do 7,5 metra długości nie jest wymagane posiadanie patentu. Wszystkimi Sasankami, Corvettami, Mazurkami itp czyli większością tego co pływa po WJM można pływać bez uprawnień. Podobnie jest z jachtami motorowymi z silnikami do 100 KM . Jedynym ograniczeniem jest prędkość, jeśli dobrze pamiętam - do 15 km/h.
Patent jest w tej chwili pomocny jedynie przy czarterze jachtu. Firmy czarterowe z reguły nadal wymagają posiadanie uprawnień, nawet przy czarterze jachtu klasy micro /5,5 metra/

Brak obowiązku posiadania uprawnień nie zwalnia oczywiście z obowiązku znajomości i przestrzegania przepisów żeglugowych.

Za granicą jest podobnie. Prawie wszędzie można pływać bez uprawnień jednostkami do 12 metrów. Trudności zaczynają się z chwilą gdy chcemy jacht wyczarterować, i podobnie jak w Polsce problemy robią firmy ubezpieczeniowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sempol87
post Dec 2 2013, 02:17 PM
Post #3


Wytrawny wojażer
***

Grupa: Odyseusze
Postów: 395

Skąd: Dublin




CYTAT(LonelyDrifter @ Dec 1 2013, 11:53 PM) *
. Podobnie jest z jachtami motorowymi z silnikami do 100 KM . Jedynym ograniczeniem jest prędkość, jeśli dobrze pamiętam - do 15 km/h.

Chyba sie coś pomyliło ...(ale całośc jak najbardziej sie zgadza )
BEZ UPRAWNIEŃ
Osobom nie posiadającym uprawnień żeglarskich pozostaje żeglowanie mniejszymi jachtami lub łodziami z silnikami niewielkiej mocy. Nie posiadając żadnych uprawnień można pływać jachtem żaglowymo długości całkowitej nie przekraczającej 7,5m (zmiana przepisów od 1 stycznia 2008r.) lub jachtem motorowym z silnikiem o mocy nie przekraczającej 10kW (ok.13KM). Jacht żaglowy może być wyposażony w dowolnej mocy silnik pomocniczy (Za pomocniczy napęd mechaniczny jachtu żaglowego uważa się dowolnej mocy silnik spalinowy, elektryczny, hydrauliczny itp.).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LonelyDrifter
post Dec 2 2013, 02:39 PM
Post #4


Urodzony obieżyświat
*****

Grupa: Odyseusze
Postów: 1,020

Skąd: Warszawa-Legionowo




CYTAT(sempol87 @ Dec 2 2013, 02:17 PM) *
Chyba sie coś pomyliło ...(ale całośc jak najbardziej sie zgadza )
BEZ UPRAWNIEŃ
Osobom nie posiadającym uprawnień żeglarskich pozostaje żeglowanie mniejszymi jachtami lub łodziami z silnikami niewielkiej mocy. Nie posiadając żadnych uprawnień można pływać jachtem żaglowymo długości całkowitej nie przekraczającej 7,5m (zmiana przepisów od 1 stycznia 2008r.) lub jachtem motorowym z silnikiem o mocy nie przekraczającej 10kW (ok.13KM). Jacht żaglowy może być wyposażony w dowolnej mocy silnik pomocniczy (Za pomocniczy napęd mechaniczny jachtu żaglowego uważa się dowolnej mocy silnik spalinowy, elektryczny, hydrauliczny itp.).

To co napisałeś wyżej odnosi się do kierowania jachtami żaglowymi.

Kierowanie jachtami MOTOROWYMI o mocy do 100 KM nie wymaga patentu pod warunkiem że prędkość jachtu ograniczona jest konstrukcyjnie do max. 15 km/h. Tak mi się przynajmniej obiło o uszy biggrin.gif wink.gif Pewności nie mam, bo jachty motorowe to nie jest moja bajka. Dowiem się na 100 % z pewnego źródła i napiszę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sempol87
post Dec 2 2013, 07:27 PM
Post #5


Wytrawny wojażer
***

Grupa: Odyseusze
Postów: 395

Skąd: Dublin




szukałem różnicy miedzy motorówką a jachtem motorowodnym coś w tym jest ale ciężko to wytłumaczyć bo idą za wiki motorówka to jacht napedzany silnikiem motorowym ale juz jacht motorowy nie jest motorówka .
Co do przepisu o blokadzie prędkości w silniku 100KM jeśli okaże sie to prawdą będe naprawde zaskoczony następnym nonsensem w prawie ustanowionym rozporządzeniem Ministra Sportu .
Bo uporzadzać motorówke w silnik 100konny i robić na niej blokade do 15km/h to następny nonsens prawny i bezsensowny.
To tak jakby mieć BMW M Power z silnikiem 3.2 i mieć na niej blokade do 70km/h . Takie jest moje zdanie ale widać że już mnie nic nie zaskoczy... biggrin.gif
a jeżeli juz jesteśmy przy sportach motorowodnych to nie można zapominać o takim panu jak Waldemar Marszałek,
w historii SMW najwibitniejsza osoba w historii, co ciekawe jest radnym Warszawy wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LonelyDrifter
post Dec 2 2013, 10:56 PM
Post #6


Urodzony obieżyświat
*****

Grupa: Odyseusze
Postów: 1,020

Skąd: Warszawa-Legionowo




CYTAT(sempol87 @ Dec 2 2013, 07:27 PM) *
szukałem różnicy miedzy motorówką a jachtem motorowodnym coś w tym jest ale ciężko to wytłumaczyć bo idą za wiki motorówka to jacht napedzany silnikiem motorowym ale juz jacht motorowy nie jest motorówka .
Co do przepisu o blokadzie prędkości w silniku 100KM jeśli okaże sie to prawdą będe naprawde zaskoczony następnym nonsensem w prawie ustanowionym rozporządzeniem Ministra Sportu .
Bo uporzadzać motorówke w silnik 100konny i robić na niej blokade do 15km/h to następny nonsens prawny i bezsensowny.
To tak jakby mieć BMW M Power z silnikiem 3.2 i mieć na niej blokade do 70km/h . Takie jest moje zdanie ale widać że już mnie nic nie zaskoczy... biggrin.gif
a jeżeli juz jesteśmy przy sportach motorowodnych to nie można zapominać o takim panu jak Waldemar Marszałek,
w historii SMW najwibitniejsza osoba w historii, co ciekawe jest radnym Warszawy wink.gif

Anglicy dawno temu ustalili że łódź motorowa służąca wyłącznie do celów sportowych i rekreacyjnych to Yacht wink.gif .

Odnośnie przepisów obowiązujących aktualnie w naszym kraju zasięgnąłem języka i z grubsza jest tak jak mówiłem tongue.gif
Nie jest wymagane posiadanie uprawnień do prowadzenia:
- jachtów motorowych o mocy silnika do 10 kW (13,60 KM)
- jachtów motorowych o mocy silnika do 75 kW (101,97 KM) i o długości kadłuba do 13 m, których prędkość
maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 15 km/h
Nie jest to absolutnie żaden nonsens. Jest to ukłon w stronę szalenie popularnej w Europie Zachodniej odmiany jachtów motorowych czyli tzw. barek turystycznych. Pływa się tymi jachtam powszechnie po kanałach w Holandii, Francji, Niemczech, Skandynawii. W Polsce mamy mało kanałów ale można już ponoć popłynąć np. z Wielkopolski do Berlina.
Są już u nas firmy które mają w swojej ofercie czarterowej tego typu jednostki.

15 km/h po wodzie to wcale nie jest wolno. 13 metrowy jacht z tak dużym motorem oraz 10 osobową załogą waży kilka ton ohmy.gif Wyobrażasz sobie kierowanie takim jachtem przez mało doświadczonego skipera z prędkością wyższą niż 15 km/h ???? bo ja nie. To ograniczenie napewno nie jest żadnym nonsensem. Tym bardziej że nasze najnowsze akty prawne odnośnie patentów żeglarskich są wzorowane na doświadczeniach szwedzkich.
Pamiętam, że gdy kilka lat temu zmieniono przepisy i dopuszczono żeglowanie jachtami do 7,5 metra długości /wcześniej było do 5/ bez uprawnień pomyślałem że to jakiś totalny absurd. W Polsce tak jak w Szwecji ??? W Szwecji to można zlikwidować nawet prawo jazdy na prowadzenie samochodów a i tak nie będzie więcej wypadków drogowych.
Chyba się jednak myliłem. Po kilku latach nie zaobserwowałem żadnych złych tendencji. Zresztą nikt nie zabrania nikomu zrobienia kursu żeglarskiego. W żeglowaniu chodzi o praktyczną umiejętność, a nie o dokument!
Współczesny 7,5 metrowy jacht to około 40 m2 żagli, masa około 1,5 tony, wysokość stania pod pokładem to teraz norma a więc wysoka burta. To nie jest tak jak piszesz - mała jednostka. Prowadzenie takiego jachtu jest o wiele trudniejsze niż prowadzenie samochodu. Bez odpowiednich umiejętności, praktyki i doświadczenia raczej trudno sobie poradzić. Patent nie jest wymagany i dobrze. Papier kiepsko pływa wink.gif











Go to the top of the page
 
+Quote Post
sempol87
post Dec 3 2013, 01:19 AM
Post #7


Wytrawny wojażer
***

Grupa: Odyseusze
Postów: 395

Skąd: Dublin




Wszystko zgodne , oczywiście ale ja odnosiłem sie do motorówki , jesli chodzi o barke jako dom to w takim wypadku jak najbardziej na tak bo chodzi tu o siłe napędu a nie prędkosc i nie napisałem małe tylko mniejsze wink.gif
czyli reasumując jeśli chcemy pływać motorówka bez uprawinień odnosimy sie do pierwszego zalecenia moc do 10kW (jeśli chodzi o mnie to bardzo kiepsko i nie chodzi mii tu o jakieś przechwałki tylko że te 13KM to dla wędkarzy wypłynąć przypłynąc , a chyba nie o to chodzi prawda ), ale jeśli mówimy o barkach odnosimy sie do drugiego gdzie posiadamy silinik 100KM i mamy blokade predkości to by wiele wyjasniało .
A co do papieru jedni go mają inni nie i kazdy żyje biggrin.gif .
A co do wielkości żaglówek ,posiadania uprawnień i doświadczenia nie takich alfa i omega juz poznałem którzy mieli wszytko a zaliczyli kolizje wywrotki i etc. więc mysle że tutaj różne czynniki na to wpływają a najczęstrza to brak myslenia lub umiejetności jak zresztą ze wszytkim .
a co do jachtu 7,5 to czy takie duże może dla początkujących bez rozeznania to i duży ;D


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Scarto
post Dec 3 2013, 06:55 AM
Post #8


Urodzony obieżyświat
*****

Grupa: Odyseusze
Postów: 2,079

Skąd: Poznań




CYTAT(LonelyDrifter @ Dec 3 2013, 12:56 AM) *
Prowadzenie takiego jachtu jest o wiele trudniejsze niż prowadzenie samochodu. Bez odpowiednich umiejętności, praktyki i doświadczenia raczej trudno sobie poradzić.

Powiedz takiemu w czasie rejsu, żeby kilwater wyczyścił wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LonelyDrifter
post Dec 3 2013, 08:50 AM
Post #9


Urodzony obieżyświat
*****

Grupa: Odyseusze
Postów: 1,020

Skąd: Warszawa-Legionowo




CYTAT(Scarto @ Dec 3 2013, 06:55 AM) *
Powiedz takiemu w czasie rejsu, żeby kilwater wyczyścił wink.gif

....albo skoczył po klucz do brytów laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sempol87
post Dec 3 2013, 06:41 PM
Post #10


Wytrawny wojażer
***

Grupa: Odyseusze
Postów: 395

Skąd: Dublin




hahaha laugh.gif Jeśli jesteś czegoś pewnien sprawdź to dwa razy... myśle że to by wyjaśniało wiele chłopcy laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

- Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 25th October 2014 - 01:32 AM