• Wersja angielska
  •  
  •  
  • Odyssei
  • Serwis roku
  • National Geographic
  • Traveler
  • Strona Główna Odyssei
  • Odyssei

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Pierwsza wyprawa w Alpy
bambaleon
post Jun 2 2011, 09:55 PM
Post #1

Miłośnik podróży
*

Grupa: Odyseusze

Witam. Jako, ze w nasze Tatry jezdze co roku od 15 lat postanowilem wybrac sie w Alpy. Niestety w temacie tych gor jestem zielony. Mam pytanie, ktory region Alp najblizej Polski moglibyscie mi polecic na poczatek (chcialbym pochodzic po szlakach ok 2000-3000 mnpm). Pozdrawiam
Go to the top of the page

+Quote Post
Odyska
post Jun 2 2011, 09:55 PM
Post #

Miłośniczka podróży

Quote Post
Granturismo
post Jun 3 2011, 09:54 PM
Post #2

Urodzony obieżyświat

To bardzo szeroki temat. Musiałbyś coś więcej sprecyzować.
Na pierwszy kontakt wybrałbym zapewne Niskie Taury - którąkolwiek z grup. Te góry świetnie się nadają na kilkudniowe wędrówki z plecakiem między schroniskami. to coś jakby Karpaty Południowe tylko w większej skali. W Północnych Alpach Wapiennych warunki są zgoła odmienne. Wapienne pasma są skaliste, jałowe i pozbawione wody. Ze względu na ich skalisty charakter wędrówki są bardziej wymagające. Niektóre ze szlaków sa nie do przejścia bez odpowiedniego sprzętu. Tu wybór masz nie mniejszy - od Gór Martwych (Totes Gebirge) na wschodzie, poprzez Dachstein, Alpy Berchtesgadeńskie, Loferer i Leoganger Steinberge, na Lechtaler, Lechquellen i Alpach Allgawskich kończąc. Co ważne - w górach tych jest wystarczająco dużo schronisk by móc wędrować po nich bez konieczności zabierania ze sobą całego majdanu biwakowego, czyli namiotu, śpiwora i karimaty.

--------------------
„Nie interesuje mnie to, co stworzyła ręka człowieka a jedynie to, czego nie zdołała jeszcze zniszczyć” - G.M.

+Quote Post
kasia0049
post Jun 4 2011, 10:17 PM
Post #3

Miłośnik podróży
*