• Relacji z podrózy: 17571
  • Postów: 131653
  • Tematów: 12317

8 najciekawszych szlaków

Oto kilka propozycji dla tych, którzy nie boją się nowych wyzwań.

Tongariro Northern Circuit to przepiękny szlak trekkingowy położony w Parku Narodowym Tongariro na Wyspie Północnej w Nowej Zelandii. Trasa rozpoczyna i kończy się u stóp aktywnego wulkanu Mt. Ruapehu i przebiega wokół Mt. Ngauruhoe. Pierwszego dnia wędrówki, pokonując słynny szlak Tongarino Crossing mijamy po drodze inny aktywny wulkan - Tongarino. Cała wyprawa trwa zazwyczaj około 3 dni.

tongariro

Miejsce szczyci się przede wszystkich wspaniałymi widokami. Niektórzy podróżnicy twierdzą, że trasa sprawia wrażenie jakby była z nie z tej ziemi.  Wszystko to za sprawą wrzących basenów błotnych, licznych kraterów, interesujących form skalnych powstałych na skutek działania lawy, pięknych dolin lodowcowych oraz Emerald Lakes czyli Szmaragdowych Jezior (kratery wypełnione wodą siarczaną). Jeśli komuś zabraknie wrażeń, istnieje również możliwość wspinaczki na Mt. Ngauruhoe i Tongarino skąd rozpościera się przepiękny widok na cały park.
Na trasie napotkamy kilka domów noclegowych, w których nie zabraknie ogrzewania oraz bieżącej wody.

Zion Narrows nazywany także Virgin River Narrows lub po prostu Narrows to przepiękny kanion w Parku Narodowym Zion (Utah, USA) utworzony przez rzekę Virgin River. Szlak ma około 25 kilometrów długości, miejscami ponad 600 metrów głębokości, a szerokość w najwęższych miejscach sięga ok. 6 metrów. Szlak prowadzi w górę rzeki, a ok. 60 % wędrówki odbywa się w wodzie. Zdarza się nawet, że niektóre odcinki trzeba przepłynąć. Stąd, wyprawa wymaga dobrego przygotowania. Jeśli przepływ rzeki przekracza 3,4 metry sześcienne na sekundę trasa zostaje zamknięta dla turystów. Mają tu często miejsce powodzie błyskawiczne. Nawet opady odległe o 100 kilometrów mogą być niebezpieczne gdyż szybko zwiększają poziom wody w Virgin River.

narrows

Jeśli jednak prognoza pogody jest korzystna, na pewno warto udać się na szlak bo widoki zapierają dech w piersiach. Już same czerwonawe skały robią ogromne wrażenie. Do tego, dochodzą liczne strumienie, wiszące ogrody czy spływające po piaskowcach wodospady.
Istnieją trzy sposoby odbycia wyprawy. Najpopularniejszą i najbezpieczniejszą trasą jest szlak prowadzący z dna kanionu w górę rzeki. Dwa pozostałe (trasa prowadząca z góry w dół kanionu oraz wędrówka z noclegiem w wąwozie) stanowią wyzwanie dla bardziej wprawionych wędrowców.

annapurnaAnnapurna Circuit to najsłynniejsza trasa wędrowna w Nepalu. Przebiega wokół słynnego masywu górskiego Annapurna. Przejście całego szlaku zajmuje około 3 tygodni. Można też ją nieco skrócić wybierając trasę Jomsom Trek, której przemierzenie zajmie nam ok. 15 dni.
Przejście całego szlaku to nie lada wyzwanie dla każdego wędrowcy. Trzeba przede wszystkim liczyć się  z dużymi wysokościami (ok. 5000 m.). Jednak, to co zobaczymy po drodze zrekompensuje cały nasz trud. Na trasie czeka podróżników mnóstwo atrakcji. Znajdują się tu bowiem przepiękne świątynie buddyjskie, słynny Kali Ghandaki Valley (czyli wąwóz rzeczny, uważany za najgłębszy na świecie, sięgający nawet 7000 m. głębokości), liczne wioski Gurungów oraz jedyne w swoim rodzaju lasy rododendronowe. Dodatkowo, ciężką wędrówkę można uatrakcyjnić relaksem w gorących źródłach.

inca trailInca Trail czyli Szlak Inków prowadzący do Machu Picchu w Peru to jeden z najsłynniejszych na świecie szlaków trekkingowych. Klasyczne przejście zajmuje ok. 4 dni. Istnieje również dłuższa trasa z Mollpata, która trwa od 6 do 7 dni oraz krótsza, która zajmuje 2 dni. Miejsce przyciąga licznych turystów ze względu na różnorodność miejscowych atrakcji. Tutaj bowiem oprócz przepięknej górskiej scenerii, można podziwiać liczne dobrze zachowane ruiny inkaskie oraz bogatą subtropikalną dżunglę. Nie brakuje tu licznych gatunków rzadkich roślin (m.in. ok. 250 odmian orchidei) ptaków ( m.in. kolibry i kondory) oraz zwierząt (słynny niedźwiedź andyjski).

snow mountainTiger Leaping Gorge (Wąwóz Skaczącego Tygrysa)to kanion położony między Jade Dragon Snow Mountain, a górami Haba Xueshan, przez który przepływa słynna rzeka Jangcy w Chinach. Jest to jeden z najgłębszych wąwozów na świecie. Nazwa wiąże się z legendą według której uciekający przed myśliwym tygrys przeskoczył kanion w jego najwęższym odcinku (ok. 25 m.). Popularna wśród turystów tzw. górna trasa  wynosi ok. 22 kilometrów i jest bardzo dobrze oznakowana na całej długości. Miejsce słynnie z przepięknych widoków jakie tworzą tu góry po obu stronach wąwozu. Można tu podziwiać liczne wodospady, bogatą roślinność oraz wioski, w których znajdziemy nocleg w tzw. naxi yage lub po angielsku guest house.

Kalalau Trail to najsłynniejszy szlak na Hawajach (na wyspie Kauai) prowadzący do przepięknej Kalalau Valley. Trasa wynosi ok. 18 kilometrów i ciągnie się wzdłuż przepięknego wybrzeża z widokiem na ocean. Wędrówka jest ciężka i wymaga dobrego przygotowania. Na szlaku znajdują się liczne wodospady, przez które czasami trzeba się przedostać. Jeśli ktoś nie jest doświadczonym wędrowcem może przejść ok. 3 km do plaży Hanakapiai. Na szlaku zachwycą nas zapierające dech w piersiach widoki na wybrzeże i ocean oraz niezwykle bogata roślinność.

kalalau

Torres del Paine Circuit w Chile to przepiękna ok. 100 kilometrowa trasa trekkingowa w Parku Narodowym Torres del Paine. Pokonanie szlaku zajmuje od 7 do 10 dni. Tutaj można liczyć na bajeczne widoki na każdym kroku naszej wędrówki. Miejsce słynie przede wszystkim  z przepięknych  formacji górskich, licznych lodowców i kolorowych jezior polodowcowych. Tutaj zobaczymy także mnóstwo torfowisk, unikalny las magellański, a także liczne gatunki zwierząt takich jak kondory, guanako czy ogromne nieloty nandu. Widok słynnego lodowca Glacier Grey na pewno zapadnie nam w pamięć na całe życie.

torres del paine

The West Coast Trail to przepiękna trasa ciągnąca się wzdłuż wybrzeża na odcinku ok. 75 km. położona w Parku Narodowym Pacific Rim na wyspie Vancouver w Kanadzie. Pokonanie szlaku zajmuje około tygodnia. Trasa jest uważana za jedną z najtrudniejszych w kraju. Jednak wielu śmiałków decyduje się na jej pokonanie ze względu na niespotykaną różnorodność tutejszego krajobrazu. Nie brakuje tu bowiem malowniczych lasów deszczowych, wodospadów, jaskiń, pięknych plaż, licznych strumieni i zatoczek. Miejsce słynie z niepowtarzalnych wschodów i zachodów słońca. Ponadto, napotkamy tu liczne gatunki zwierząt takich jak lwy morskie, wieloryby czy norki. Możemy tu także podziwiać  wraki statków.

west coast trail

Na wędrowców czekają liczne wyzwania: wspinaczka po drabinach na stromy wzgórzach, brodzenie w torfowiskach, chodzenie po dryfujących kłodach czy przejażdżka kolejką linową nad przepaścią. The West Coast Trail to miejsce dla tych, którzy lubią przygodę, a jednocześnie potrafią docenić niepowtarzalne piękno przyrody.

Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:
Treść komentarza:

Wpisz wynik działania z obrazka:
Wybierz kontynent:
Wybierz kraj:

REKLAMA

Jeżeli chcesz otrzymywać nasz Newsletter, wpisz swój adres: