• Relacji z podrózy: 17768
  • Postów: 209694
  • Tematów: 86780

Urlop 2013

Sprawdź jakie ciekawe miejsca warto zobaczyć w tym roku.

Buenos Aires to stolica i jednocześnie największe miasto Argentyny. Ostatnio, budzi coraz większe zainteresowanie turystów. Przede wszystkim miejsce obfituje w różnorodne atrakcje kulturalne, które oferują portenos czyli stali mieszkańcy miasta. Ich tradycje i zwyczaje można zaobserwować przy zwykłych codziennych czynnościach: w sklepach, barach, klubach czy w teatrze lub w kinie. Nikogo nie dziwi tu widok ludzi tańczących tango na Plaza Dorrego podczas pchlego targu w niedzielę.

Całe miasto podzielone jest na liczne dzielnice (barrios), z których każda ma swój własny wyjątkowy charakter. Jedną z najciekawszych jest San Telmo ze swoim charakterystycznym budownictwem z czasów kolonialnych. Warte uwagi są także Palermo, Puerto Madero, La Boca, Recoleta i El Centro. Jednym z najsłynniejszych miejsc w mieście jest Plaza de Mayo, gdzie miały miejsce najważniejsze wydarzenie historyczne w Argentynie.

Nie można pominąć również przepięknych ogrodów botanicznych oraz wieczornego spaceru po Nueve de Julio Avenue. Istnieje wiele zorganizowanych wycieczek po mieście i jego okolicach. Decydując się na jedną a nich będziemy mieli pewność, że niczego nie pominęliśmy przy zwiedzaniu. Pondto, wszystko co można znaleźć na sklepowych półkach w Londynie lub w Tokio znajdziemy także w Buenos Aires tyle że pod dużo niższych cenach.

buenos aires

Maroko to kraj na zachodnim wybrzeżu Afryki Północnej. Dużą jego część zajmują góry Atlas z najwyższym szczytem Dżabal Tubkal (4265 m n.p.m.), gdzie znajduje się jedyny w Afryce Północnej ośrodek narciarski. Wybrzeża to piękne kwitnące oazy, gdzie dominują wspaniałe gaje oliwkowe, daktylowe i pomarańczowe, a przede wszystkim ogromne i piaszczyste plaże.

Cały kraj to niezwykle barwna mozaika, gdzie zachwycą nas nie tylko antyczne wykopaliska rzymskie oraz arcydzieła architektury islamu, ale także codzienność życia mieszkańców. Sam spacer po marokańskich bazarach – suku może być ciekawą przygodą. Będąc w tym kraju, warto zwiedzić przede wszystkim Casablankę, Marrakesz, Fez oraz Tanger. Ponadto, niewątpliwie zachwyci nas Agadir stanowiący typowy kurort nadmorski, Szefszawan – piękne miasto z charakterystycznymi niebieskim domami, Volubilis z najlepiej zachowanymi ruinami rzymskimi w Maroku, prawdziwie królewski Meknes czy hiszpańsko – mauretański Tetuan.

maroko

Chiang Mai w Tajlandii to przepiękne miejsce otoczone łańcuchem górskim, które będąc nowoczesnym, kosmopolitycznym miastem nie straciło niczego ze swojego dawnego uroku. Nic więc dziwnego, że zostało uznane za jedno z najlepszych miejsc do życia w Azji. Ze swoją odmienną kulturą, sztuką, festiwalami i mieszaniną lokalnej, etnicznej ludności z osiedlającymi się tu emigrantami tworzy niepowtarzalną atmosferę.

Znajduje się tu ponad 300 świątyń, wiele starożytnych ruin, parków narodowych, wodospadów oraz szlaków górskich. Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli chcemy spędzić trochę czasu na łonie natury warto wybrać się do jednego z parków narodowych, aby móc podziwiać przepiękne wodospady lub zachwycić się widokiem licznych źródeł termalnych. Taka wyprawa może  oznaczać także bliskie zapoznanie się z azjatyckimi słoniami, które są oswajane przez tutejszą ludność.

Gdy jednak wolimy się trochę odprężyć możemy to zrobić w jednym z wielu leczniczych ośrodków Spa lub wybrać się wieczorem na zakupy do Night Baazar gdzie znajdziemy typowe tajskie wyroby. Jeśli, z kolei, najbardziej interesują nas zabytki również nie będziemy zawiedzeni. Miasto obfituje bowiem w zabytkowe, średniowieczne świątynie, z których najważniejsze to Wat Chiang Man, Wat Chedi Luang oraz Wat Phrathat Doi Suthep.

chiang mai

Etiopia staje się coraz bardziej popularnym celem wielu turystów i nic w tym dziwnego. Państwo zachwyca pięknem afrykańskiej przyrody, ale także ciekawymi zabytkami architektonicznymi. Jednym z często odwiedzanych miejsc jest m.in. Park Narodowy Omo wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury i Natury UNESCO. Znaleziono tu szczątki człowieka pierwotnego oraz prymitywne narzędzia.

Ponadto, miejsce stanowi środowisko życia dla wielu dzikich zwierząt takich jak zebry, żyrafy, lwy czy bawoły. Można tu także napotkać wiele odmiennych kulturowo dzikich plemion.

Godny uwagi jest Park Narodowy Auasz obejmujący ok. 760 kilometrów kwadratowych sawanny i lasów akacjowych. Ponadto, miejsce  obfituje w liczne formy wulkaniczne takie jak gorące źródła i zachwyca różnorodnością bogatej fauny. Tutaj znajduje się również jedno z najważniejszych skupisk stanowisk paleontologicznych w Afryce.
Będąc w Etiopii, nie można pominąć także Parku Narodowego Semien ze swoimi charakterystycznymi głębokimi urwiskami, a także licznych zabytków Addis Abeba i miasta Aksum z licznymi ruinami zamków.  Interesujące budownictwo znajdziemy także w Debre Libanos oraz w Lalibela i Harar Jugol.

etiopia

Budapeszt będący stolicą Węgier jest uważany za jedno z najpiękniejszych miast na świecie. Należy też do najbardziej znaczących metropolii Europy Wschodniej. Stanowi  istotny ośrodek kulturalny i turystyczny. Niegdyś podzielony na trzy oddzielne miasta: Buda i Obuda na prawym brzegu rzeki Dunaj i Peszt na lewym.
Jedną z największych atrakcji w mieście jest rejs statkiem po Dunaju. Najwięcej turystów przyciąga do miasta specyficzna atmosfera tego miejsca, a także liczne zabytki. Najważniejszym miejscem historycznym jest Wzgórze Zamkowe. Godny uwagi jest także imponujący budynek parlamentu, Plac Bohaterów jak również Góra Gelerta. Nie można pominąć także odwiedzin ruin rzymskich w Obudzie, a także wizyty na wyspie Małgorzaty gdzie znajduje się ogromny kompleks balneologiczny. Jeśli chcemy poczuć prawdziwą węgierską atmosferą powinniśmy wybrać się do restauracji, aby spróbować charakterystycznej kuchni tego bułgarskiego narodu.

budapeszt

Queenstown nad malowniczym jeziorem Wakatipu w otoczeniu Alp Południowych w Nowej Zelandii to przede wszystkim miejsce dla poszukiwaczy przygód. Miasto oferuje takie atrakcje jak bungee jumping, spływy górskimi rzekami, skoki z opóźnionym otwarciem spadochronu, wyścigi motorówkami paralotniarstwo i wiele innych tego typu rozrywek.  Dodatkowych emocji może dostarczyć nam także  widokowy wjazd kolejką gondolową na Bob’s Peak.
Wiele atrakcji znajdziemy także w okolicach Queenstown. Godny uwagi jest m.in. Skippers Canyon gdzie odkryto złoto w 1862 roku, a także Park Narodowy Fiordland oraz historyczne miasto Arrowtown.

queenstown

Sycylia jest największą wyspą na Morzu Śródziemnym słynącą przede wszystkim z ogromnego wciąż aktywnego wulkanu Etna, który jest największym wulkanem w Europie. Razem z czterema innymi wyspami tworzy region autonomiczny we Włoszech.

Nie brakuje tu niebiańskich plaż, majestatycznych gór oraz wybrzeży bogatych w pomarańczowe i cytrynowe sady. Zachwycą nas tutaj dostojne winnice, starożytne gaje oliwkowe, sady migdałowe oraz bezkresne pola pszenicy. Miejsce, w którym przeplatają się różnorodne kultury, m.in.  grecka, rzymska, arabska i normandzka. Stąd, znajdziemy tu mnóstwo pozostałości punickich miast, greckich świątyń, rzymskich amfiteatrów, arabskich pałaców czy aragońskich kościołów.

Tutaj nie zabraknie także urokliwych plaż, z których najładniejsze znajdziemy w rybackiej wiosce Cefalu, a także mnóstwa restauracji, w których będziemy mieli okazję spróbować wyjątkowej kuchni sycylijskiej.

sycylia

Belize to państwo leżące na półwyspie Jukatan, nad Morzem Karaibskim. Znajdziemy tu pozostałości  kultury takich grup etnicznych jak Majowie czy Kreole. Miejsce szczyci się rozległymi lasami deszczowym jak również najdłuższą rafą koralową na półkuli północnej. Nie brakuje tu sieci rzek, przepięknych wodospadów i mnóstwa jaskiń. Ponadto, zachwycą nas tutejsze plaże, a także bogactwo gatunków zwierząt, ptaków, ryb i tropikalnej roślinności.

Ok. 40 % obszaru tego kraju znajduje się pod ochroną. Nic więc dziwnego, że stało się rajem nie tylko dla ludzi, ale wszelkich stworzeń lądowych i wodnych. Jest to raj dla nurków, którzy mogą popływać w przezroczystej wodzie wśród kolorowych ławic ryb, żółwi i delfinów.

Wielu turystów przyciągają tu także miejsca stanowiące dziedzictwo Majów takie jak Altun Ha czy Lamanai gdzie znajdują się antyczne ruiny miast. Ze względu na olbrzymią różnorodność gatunków ptaków, przyjeżdża tu też wielu ornitologów.

A jeśli komuś zabraknie wrażeń zawsze może spróbować tzw. cave tubing czyli spływu rzekami na dętkach. Podczas takiej wyprawy będziemy mieli okazję bliższego zapoznania się z tutejszą przyrodą, a także z siecią jaskiń, w których Majowie wykonywali niegdyś swoje pogańskie rytuały.

belize

Nepal to państwo w Azji Południowej, położone w środkowej części Himlajów. Ponad 80% jego powierzchni pokrywają góry o średniej wysokości ok. 6000 m n.p.m. Znane jest przede wszystkim dzięki najwyższej górze świata – Mount Everest.

Duże zainteresowanie budzi tu pełna życia stolica kraju – Kathmandu, która stanowi główny ośrodek turystyczny Nepalu. Miasto obfituje w niezliczone zabytki, klasztory, świątynie, sklepiki, knajpki i targowiska. Nie trudno się tu pogubić wśród bezimiennych uliczek.

Kultura tego kraju jest niezwykle zróżnicowana ze względu na różne etniczne pochodzenie tutejszych mieszkańców. Najliczniejszą grupę stanowią Nepalczycy, a jedną z najbardziej wyróżniających się są Newarowie, którzy zamieszkują  Dolinę Kathmandu.

Będąc w Nepalu, nie można pominąć  wizyty w Parku Narodowym Chitwan gdzie istnieje możliwość przejażdżki na słoniu  i gdzie napotkamy wiele rzadkich gatunków zwierząt. Ponadto, warto także zwiedzić miasto Bhaktapur i Pokhara oraz wybrać się do wysokogórskich sanktuariów i klasztorów, aby nauczyć się tybetańskiej sztuki kontemplacji.

nepal

Jordania to monarchia konstytucyjna na Bliskim Wschodzie. Jest uważana za najbardziej bezpieczny kraj w tym rejonie. Można tu liczyć na prawdziwą arabską gościnność chociaż należy pamiętać, że w niektórych miejscach wciąż obowiązuje segregacja płci.

Jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w Jordanii jest Petra czyli ruiny dawnego miasta Nabatejczyków, które leżą w skalnej dolinie. Słynie ona z wielu budowli (w tym słynny Skarbiec) wykutych w skałach, które budzą ogromne zdumienie wśród zwiedzających.

Ponadto, w Jordanii warte uwagi są także miasto Amman z wyjątkowym  meczetem króla Husajna oraz Dżerasz z pięknie zachowanymi rzymskimi budowlami. Jedną z największych atrakcji stanowi tu także Wadi Rum czyli przepiękna dolina usytuowana wśród zbudowanych z piaskowca skał. Jedną z form wypoczynku w tym miejscu jest nocne biwakowanie pod gołym niebem zwyczajem Beduinów. Można też spróbować tu przejażdżki konnej, a poszukiwaczom adrenaliny na pewno spodoba się wspinaczka po tutejszych skałach.

Będąc w Jordanii, powinniśmy także udać się do Wadi al.-Mudżib czyli głębokiego na ponad kilometr kanionu, który uważany jest za jedno z najpiękniejszych miejsc w całym kraju, a także do miasta Madaba słynącego z niezwykłych mozaik z czasów bizantyjskich.

jordania

Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:
Treść komentarza:

Wpisz wynik działania z obrazka: